fredag 29 mars 2013

GRODAN



bild: Emco

























bild: the shelbys




















En gång när jag var på möbelmässan i Milano blev jag hetsad att gå fram och hälsa på Philippe Starck. Han var som en houngspaj för en grupp bin. Det surrades, knuffades och drägglades i hans närhet. Jag gick rakt fram med min chef i ryggen för att trycka hans hand. Min chef, passade på att fota och bad honom ge mig en kram vilket stackars Philippe också gjorde. Första gången var linsskyddet tyvärr på så hela proceduren fick göras om igen allt emedan hans idolfolkhop kastade sura ögonkast på mig. Otroligt pinsamt. Blir rosenröd bara av att tänka på det. Hans formgivning är för tokrolig för mig, gillar dock hans senaste för Emco, får mig att tänka på en liten groda. Hans familjs hem inklusive hans samling galna kavajer kan man se här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar